Blog

A stressz ellenszere: a SPORT

A stressz nem más, mint a szervezet válaszreakciója egy vészhelyzetre, célja nem más, mint az életben tartás. Ez a folyamat a létezés velejárója mióta világ a világ, az évszázadok során csak a stresszt kiváltó hatások változtak. A stressznek lehetnek pozitív és negatív hatásai is, a probléma igazából akkor alakul ki, ha a stressz állandósul valaki életében és ennek hatására fizikai vagy pszichés tüneteket okoz.

Amit a kiégésről tudni kell

A mindennapi felnőtt élet során, az emberek idejük nagy részét a munkahelyi közegben töltik. A stressz szinte minden munkavállalót érint, ezek lehetnek akár egyéni, csoportos, vállalati, vagy vállalaton kívüli stresszforrások. Nagyon fontos a dolgozók törekvése az egyéni stresszoldásra, amivel csökkenhet a stressz, ebből fakadóan kevésbé lesz feszült és jobban fog teljesíteni.

A stressz hatásai a szervezetre, megküzdési stratégiák

A stressz ma már egy olyan fogalom, amit mindenki ismer, mindenki tapasztalta. Vannak olyanok, akiket alkalmanként ér stresszhatás, és vannak, akiknek folyamatosan meg kell küzdeniük vele, és a hatásaival. A stressz közvetlen hatással van a szervezetre, felborul a fizikai és a pszichológiai egyensúly, hatást gyakorol a szervekre, sőt táptalajt adhat súlyos megbetegedések kialakulásának is.

Diéta, fogyókúra, életmódváltás? Mi a siker titka?

A jóléti társadalom egyik legnagyobb problémája az elhízás. A feldolgozott, magas kalóriatartalmú élelmiszerek negatív hatással vannak a testsúlyra és az egészségre egyaránt. Világszerte alkalmaznak népszerű módszereket, használják a diéta, fogyókúra és életmódváltás szavakat, de a valódi különbségek gyakran elmosódnak a három fogalom között. Mi azt valljuk, hogy a tényleges eredmény érdekében, a súlyvesztés mellett szem előtt kell tartani a szervezet egészségének megőrzését is, ezért olyan szokásokat kell kialakítani, melyekkel könnyű együtt élni és hosszú távon is tarthatók.

Édesítőszerek alkalmazása és hatásai

Mióta világ a világ, az emberek megpróbálnak minél finomabb és tápanyag dúsabb élelmiszereket termelni és készíteni. Az élelmiszerek és az emberi egészség kapcsolata rendkívül ellentmondásosnak nevezhető. Míg az élelmiszerek tápanyagtartalma meghatározza az ember jólétét és egészségét, ugyanúgy nagy kockázati tényező is lehet.

A rendszeres testmozgás pozitív hatásai

A sport, a rendszeres testmozgás a modern társadalmi életben egyre nagyobb jelentőséggel bír. Olyannyira, hogy egész gazdasági szektor épül már rá, legyen szó sporteszközökről, oktatásról, egészségügyről. A rendszeres testmozgás az egészséges életmód alappillére. A közhiedelemmel ellentétben a kor előrehaladtával az egészség nem feltétlen romlik meg, azegészséges táplálkozás és a rendszeres testmozgás hatására hosszan fenntartható, sőt javítható is. Nem állítunk tehát valótlant, ha azt mondjuk, hogy az egészségtudatossággal beruházunk a saját egészségünkbe, amivel a hosszú életet is biztosíthatjuk.

A sport és az ízületek védelme

A rendszeres testmozgás remek kikapcsolódási lehetőség, emellett pedig a testi-lelki egyensúly fenntartásában is rendkívüli szerepet játszó tevékenység. Létezik azonban egy tényező, ami nagyban megnehezíti az aktív életmódot élők mindennapjait, az ízületi gyulladás.

Megfelelő hidratáció, a folyadékpótlás jelentősége

Amikor az egészséges, kiegyensúlyozott táplálkozásról beszélünk, az élelmiszerek mellett a folyadékfogyasztásról sem szabad megfeledkezni. A szükséges tápanyagok bevitele mellett a vízfogyasztásnak is kiemelkedően fontos szerepe van abban, hogy a szervezet egészségesen működjön. A megfelelő hidratáció elengedhetetlen az egészség és a jó közérzet fenntartásához.

Amit az alvásról tudni kell

A 21. században az emberi egészséget érintő legnagyobb problémák az elhízás, a 2-es típusú cukorbetegség, illetve a depresszió. Ezek kialakulásában nagy szerepet játszik a megfelelő alvás hiánya, a mozgásszegény életmód és a tápanyaghiányos étkezés. Az elhízás és a cukorbetegség növeli a szív-és érrendszeri megbetegedések kockázatát, amelyek a halálozási okok között sajnos az élen járnak. Ezért fontos, hogy minden nap felhívjuk a figyelmet az egészségtudatos életmódra, a prevenció fontosságára. Az egészségünk megőrzése érdekében egyik alapvető tényező az egészséges alvás, lássuk, hogy miért?

A Silymarin hatása a májra

A máriatövis kivonat legfontosabb hatóanyaga a silymarin, ami egy erős antioxidáns hatással bíró, gyulladáscsökkentő vegyületcsoport. A máriatövis alkalmazása már a népi gyógyászatban is megjelent, használta mintegy 2000 éves múltra tekint vissza. Latin nevén a máriatövis Silybum marianum, de több ismert neve is van, mint a szamárkóró, őszbogáncs, boldogasszony tövise. A növény a mediterráneumból származik, amit sok egyéb jótékony hatása mellett a májtisztító- és regeneráló tulajdonsága miatt alkalmaznak leginkább.

A nattokinase, mint természetes vérhígító mellékhatások nélkül

A vérhígítás célja nem más, mint a vérben lévő rögök kialakulásának megakadályozása. Bár a vér rögösödésére szükség van, hiszen sebek, sérülések esetén a rögösödés segít a vérzés elállításában, mégis a rögök vezethenek stroke-hoz, szívinfarktushoz, trombózishoz vagy akár tüdőembóliához is. A véralvadásgátlók célja a veszélyes vérrögök kialakulásának megakadályozása. Valójában nem a vér válik hígabbá, hanem csökkenti annak az alvadási képességét. A nattokinase enzim természetes vérhigítóként viselkedik, segít lebontani a vérrögöket, illetve javítja a vér áramlását.

A vitaminok és az étrend-kiegészítők szerepe

Az immunrendszer az emberi szervezet védőpajzsa, ami megvédi a szervezetet a megbetegedésektől. Az immunsejtek felismerik a fellépő fenyegetést, ennek hatására pedig megindul az immunválasz, vagyis a szervezet elpusztítja a veszélyt jelentő kórokozókat, baktériumokat, vírusokat és a káros sejteket.

123456789