Hogyan erősíthetjük az immunrendszerünket

Az immunrendszer egy összetett, bonyolult rendszer,

mely sejtekből, szövetekből, szervekből áll. Arra hivatott, hogy megvédje szervezetünket a fertőzésektől, kórokozóktól, és betegségektől, ezért feladatunk, hogy vigyázzunk rá, erősítsük. Ebben az összetett rendszerben az alkotó elemek képesek kommunikálni egymással, így dolgozva azon, hogy egészségesek maradjunk.

A legyengült immunrendszer okai és ismérvei

Az immunrendszer gyengeségére utaló jelek, ha valaki sokszor megbetegszik, gyakrabban elkap különböző fertőzéseket, és azok könnyen felülfertőződnek, vagyis a szervezet legyengülése miatt egyéb kórokozók is elszaporodnak. A gyenge immunrendszer jele:
-    Amikor egyes sebek, sérülések gyógyulási folyamata lelassul, azok nehezen gyógyulnak be.
-    Kellemetlen jele lehet az is, ha a szervezetünk nehezen ellenáll az allergéneknek, így, ha valaki sok mindenre allergiás, annak könnyen lehet oka a legyengül immunrendszer. 
-    Ha minden különösebb ok nélkül folyamatosan fáradtnak érzi magát, vagy bőrproblémái vannak.
-    A nem jól működő immunrendszer jelei az emésztéssel kapcsolatban felmerülő problémák is, mint a puffadás, hasmenés, székrekedés.

Az immunrendszer legyengüléséért több dolog is felelős lehet:

-        egészségtelen táplálkozás
-        mozgásszegény életmód
-        szintetikus gyógyszerek túlzott alkalmazása
-        stressz, depresszió, egyéb lelki problémák
-        daganatos megbetegedések
-        krónikus betegségek
-        anyagcsere betegségek
-        akut megbetegedések
-        környezeti hatások
-        súlyos allergia
-        balesetek, sérülések
-        alkoholfogyasztás, dohányzás

Az immunrendszer támogatása

Az immunrendszer támogatásával jobb lesz a közérzete, kevesebb megbetegedést tapasztal és a súlyosabb megbetegedések kialakulásának is kisebb lesz a kockázata. Az erősebb immunrendszer érdekében az első lépés, amit megtehet, hogy egészségesen táplálkozik és kizárja életéből, vagy jelentősen csökkenti a gyorséttermi ételek fogyasztását, valamint a finomított cukrot és lisztet. Az egészséges táplálkozás során fogyasztott fehérjék, rostdús ételek és egészséges zsírok olyan mikortápanyagokat tartalmaznak, amelyek nélkülözhetetlenek a szervezet számára, biztosítani tudja vele a vitaminok, ásványi anyagok, és nyomelemek megfelelő szintjét. 

Nem véletlenül tartja a mondás, “ha jól eszel, jól leszel”. Az egészséges bélrendszer az ételeket hatékonyan feldolgozza, a vitaminok, ásványi anyagok és mikortápanyagok megfelelően felszívódnak, ezzel pedig erősödik az immunrendszer és a szervezet ellenállóvá válik. A jól működő bélflóra így képes lesz ellenállni a baktériumokkal, vírusokkal, fertőzésekkel, gombákkal szemben.

Immunerősítő élelmiszerek

A szervezetnek számos vitaminra van szüksége ahhoz, hogy egészségesen működjön, de az immunrendszer erősítése érdekében kiemelkedően fontos a C és A-vitamin bevitele. A C-vitamin pótlása érdekében érdemes sok zöldséget fogyasztani, mint a paprika, karfiol, brokkoli, illetve kiváló C-vitamin források a csipkebogyó és a citrusfélék is. A-vitaminban gazdag a spenót, sárgarépa, édesburgonya, sütőtök vagy az olajos magvak, csonthéjasok. Ezeken kívül nagyon jó immunerősítő élelmiszerek a fokhagyma, az avokádó, aloé vera, a zab és az árpa, az omega-3 zsírsavakban gazdag ételek, mint a lazac, makréla vagy hering.

Stressz és testmozgás

A szervezet ellenálló képességének javításáért fontos, hogy csökkentse a feszültséget és a stresszt. Ennek kulcsfontosságú szerepe lehet, hiszen a testi-lelki egyensúly megteremtése az egyik alapja a jólétnek. A stressz levezetésében és az egészség megőrzésében is fontos szerepet játszik a testmozgás.

Már napi 30-60 perc aktív mozgás is javítja az immunrendszert, ami lehet torna, gyaloglás, futás, biciklizés a szabadban, vagy bármilyen sporttevékenység, amit kedvel.

Tudta, hogy a kézmosással teheti a legtöbbet immunrendszeréért?

A koronavírus kapcsán is rengeteget hallhattunk az alapos kézmosás jelentőségéről. Ez nem véletlen, hiszen immunrendszerünknek kell megbirkóznia azokkal a kórokozókkal, amikkel érintés útján találkozunk. Ezért elmondhatjuk, hogy immunrendszere védelme érdekében a legeslegtöbbet azzal teheti, ha gyakran és alaposan kezet mos. A szappanos kézmosással elpusztíthatja a kórokozók nagy részét, így immunrendszerének nem kell annyi vírussal és baktériummal megharcolni.

Vitaminok és étrend-kiegészítők

Ha az egészséges táplálkozás mellett is vitaminhiánnyal küzd, akkor az immunrendszer megerősítése érdekében szedjen vitaminokat és étrend-kiegészítőket, amelyek segíthetnek a szervezet védekezőképességének megerősítésében. Ezen kívül érdemes a vitaminraktárakat feltölteni olyan időszakokban, mikor nem tud odafigyelni a változatos étkezésre, illetve ősszel és tél végén, stresszes, depressziós életszakaszokban, műtétek után, vagy amikor úgy érzi, hogy betegesebb, mint szokott lenni.

Perui Noni, az immunerősítő

A Perui Noni több, mint 160 ásványi anyagot és nyomelemet tartalmaz, és befolyásolni tudja az immunfunkciót. A szervezetben végbemenő életfolyamatokat támogatja, regenerálja a sérült sejteket, fokozza az endorfin termelést. 

Az őszi időszakban mindenkinek szüksége van immunerősítésre, hiszen ilyenkor számos megfázásos betegség jelentkezik, illetve az influenza vírus is hamarosan megjelenik. Ha Ön is szeretne tenni egészsége érdekében, étkezzen változatosan, mozogjon és aludjon eleget, illetve támogassa szervezetét ezzel a fantasztikus készítménnyel, a Tenmag Perui Noni-val.